לקראת הדיון באו"ם: נתניהו: "העם בלבנון בסכנה בגלל חיזבאללה"

איתי גדסי No Comments on לקראת הדיון באו"ם: נתניהו: "העם בלבנון בסכנה בגלל חיזבאללה"

לקרת הדיון באו"ם על תוקפנות חיזבאללה ובפרת החלטה 1701 בחפירת מנהרות התקפיות כלפי ישראל. ראש הממשלה קורא לאו"ם להטיל סנקציות על חיזבאללה ולהכריז עליו ע"י כל המדינות כארגון טרור. ראש הממשלה מתח ביקורות על חוסר התפקוד של כוח יוניפי"ל באזור

צילום: פטריק גרובן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת דיון שיערך היום (רביעי) בעצרת האו"ם כנגד ארגון הטרור חיזבאללה והפרת החלטת האו"ם 1701 ואת ריבונות ישראל, על ידי חפירת מנהרות טרור אל תוך שטח ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן הצהרה לתקשורת הבינלאומית.

ראש הממשלה נתניהו: "לפני מספר שבועות ישראל פתחה במבצע לחשיפה ונטרול רשת של מנהרות חוצות גבול על גבולנו הצפוני עם לבנון. מאז תחילת המבצע ב-4 בדצמבר, חשפנו ארבע מנהרות שחצו לתוך שטח ישראל ושמטרתן הייתה לחדור לשטחנו, לפגוע באנשינו, כולל אזרחים, לרצוח אזרחים ולכבוש את צפון הגליל. זה לא רק אקט תוקפני, זהו אקט מלחמתי וזה חלק מתכנית מלחמתית".

כוח האו"ם מאשר: יוניפי"ל אישרה זאת. יוניפי"ל אישרה את קיומן של המנהרות הללו ואמרה שהן מהוות הפרה ברורה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. חיזבאללה עושה את כל זה כיוון שאיראן תומכת בו בכל דרך, כולל באמצעות כסף, כסף שהיא קיבלה בזכות הסכם הגרעין הכושל, וזה חלק מרשת התוקפנות של איראן".

פשע מלחמה: "חשוב להבין מה חיזבאללה עושה כאן. הוא מבצע פשע מלחמה כפול. הוא פוגע באזרחים ישראלים תוך שהוא מתחבא מאחורי אזרחים לבנונים. זהו פשע מלחמה כפול".

נתניהו התייחס לאחריות של מדינת לבנון כריבון והסכנה שמעמיד החיזבאללה את תושבי לבנון: "העם הלבנוני חייב להבין שחיזבאללה מעמיד אותם בסכנה ואנו מצפים מלבנון לנקוט פעולה נגד זה, למחות נגד זה ולא להיכנע לזה. העובדה שצבא לבנון לא נוקף אצבע משמעותה היא שאו שהם לא יכולים או שהם לא רוצים לעשות שום דבר נגד זה, אבל זה לא פוטר את לבנון מאחריות".

עוד הוסיף: "השטח שלהם משמש למתקפה נגד השטח שלנו. השטח שלהם משמש לבניית מנהרות טרור כדי לזרוע טרור, לחטוף ולרצוח אזרחים ישראלים. זאת הסיבה שאנחנו רואים בלבנון כמי שנושאת באחריות".

כל בית שלישי של חיזבאללה: "על הקהילה הבינלאומית לראות באיראן, חיזבאללה ולבנון אחראיות ועליה לפעול בהתאם, כיוון שמה שאתם רואים זה לא רק הפרה חמורה של הריבונות והביטחון שלנו, אלא הפרה חמורה של ביטחון של כל אומה באשר היא. החיזבאללה משתמש עכשיו בכל בית שלישי בכפרים בדרום לבנון למטרות התוקפניות הללו. האו"ם יודע את זה".

ארה"ב דוחפת לגינוי חיזבאללה: "קראתי לאו"ם לכנס את מועצת הביטחון והכינוס הזה מתקיים היום. אני מעריך את עמדתה החד משמעית של ארה"ב נגד חיזבאללה ואת העובדה שהיא לחצה על מועצת הביטחון לכנס את המפגש הדחוף הזה. השגרירה היילי צדקה בדבריה לפני יומיים באו"ם, לפיהם יש לגנות את חיזבאללה על כך שהוא "מעמיד בסכנה את העם הלבנוני ומפר את ריבונותה של ישראל".

סנקציות והכרזה: "אני קורא לכל חברי מועצת הביטחון לגנות את מעשי התוקפנות של החיזבאללה, להכריז על חיזבאללה כולו כארגון טרור, ללחוץ לסנקציות מוגברות נגד חיזבאללה, לדרוש שלבנון תפסיק לאפשר לשטח שלה לשמש מצע לתוקפנות ולאזרחיה לשמש כקלפי משחק ולתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה נגד מעשי תוקפנות ע"י איראן ובהשראת איראן".

כח ליוניפי"ל: "אני קורא למועצת הביטחון לדרוש שיוניפי"ל יקיים את המנדט שלו במלואו ויעמיק את הפעולות שלו. זה כולל הבטחה שליוניפי"ל תהיה גישה בלתי מוגבלת לכל אזור בדרום לבנון, כולל אדמות פרטיות וציבוריות, ושתהיה לו היכולת להגיע לכל אזור במהירות לפני שחיזבאללה יטייחו וישמידו ראיות. הבטחה גם שחיזבאללה לא יצר את צעדיו של יוניפי"ל או צבא לבנון בכל דרך שהיא ושיוניפי"ל ידווח על כל פגיעה ויספק דיווחים מפורטים לאו"ם ולישראל באופן מסודר על כל הפרה.

לסיום אמר נתניהו: "אני מקווה שמועצת הביטחון תתייצב לצד האמת ולצד שלום וביטחון. אני מקווה שהיא תנקוט בצעדים הנדרשים, הנכונים והמוסריים. בינתיים, ישראל תמשיך לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להגן על אזרחינו ולהגן על גבולותינו".



0 תגובות